سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب تازه‌ای از هاروکی موراکامی با عنوان "کتابخانه عجیب" به ترجمه بهرنگ رجبی منتشر شد. این کتاب در اواخر سال 2014 به انگلیسی منتشر شد. همچنین اثر جنجالی و معروف "سوکورو تازاکی بی رنگ و سال‌های زیارتش" که برای آن صف‌های طویلی در ژاپن تشکیل شده بود بعد از گذشت یک ماه از انتشار اولش در تهران به چاپ دوم رسید.

در این کتاب و درباره آن می‌خوانیم که "کتابخانه عجیب" در آخر سال 2014 به انگلیسی منتشر شد و اولین اثر موراکامی بود که طراحی‌هایی همراهی‌اش می‌کرد.

طراحی‌ها، کار چیب کید، الهام گرفته از نقاشی سنتی ژاپن‌اند‌ و شیوه‌ قصه گویی در تداوم سنت روایتگری شرقی است، آمیخته با بداعت‌ها و بازیگوشی‌هایی که از ادبیات مدرن غربی می‌آید. شهرزاد هزار و یک شب، این بار در قالب پسر بچه‌ای است که کفش نو خریده و عجله دارد برود با مادرش شام بخورد.

پشت جلد کتاب داستان را چنین خلاصه می‌کند: پسر بچه‌ای تنها، دختری مرموز، و مردی که لباس گوسفند به تن‌اش دوخته شده، نقشه می‌کشند از کتابخانه پیچ در پیچ و ترسناکی فرار کنند، کتابخانه‌ای ساخته تخیل بی‌مرز هاروکی موراکامی که تخصصش آمیختن واقعیت و وهم است.

این کتاب در 2000 نسخه و با قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

اما "سوکورو تازاکی بی رنگ و سال‌های زیارتش" رمانی است درباره عشق، دوستی، و سال‌های سال دل شکستگی. این کتاب را امیر مهدی حقیقت ترجمه کرده است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: سوکورو تازاکی ماه‌ها در چنبره مرگ گرفتار شده بود چون یک روز هر چهار دوست صمیمی‌اش به او گفته بودند که دیگر نه می‌خواهند ببینندش، نه با او حرف بزنند، هیچ وقت.

از متن این کتاب این جمله دست‌چین شده است:

هیچ وقت اجازه نده ترس و غرور احمقانه کاری کند آدمی را که برایت عزیز است از دست بدهی.

انتهای پیام/